Min arbetsdag börjar lida mot sitt slut. Helt bra har det gått, med tanke på att jag sammanlagt sov cirka tre timmar förra natten.

Vårt dåd gick bra. Vi satte upp munkavlar och plakat på ett tiotal statyer i Helsingfors centrum, inklusive Tre Smeder och Alexandersstatyn (inte på självaste Allu utan på hans polare under honom), mellan tre och fem förra natten. Försöker få hit några snärtiga bilder i något skede. Åtminstone Tre Smeders utsmyckningar var kvar nio på morgonen, då jag åkte till jobbet. Vid tolv lär det ha varit uppstädat där. Synd att vi inte fick någonting på Svinhufvud, riksdagens säkerhetsvakt gormade någonting i en megafon när min aktivistvän hade klättrat upp på den väldiga statyn. Alla på Mannerheimvägen inklusive alla riksdagsmän skulle ha sett det. Nästa gång, får vi väl hoppas.

Imorgon ska jag till skolan, konstigt. Skall förnya provet i finska. Har inte riktigt fiilis att göra så mycket nu... Sova =>